هر آنچه که درباره واردات خودرو سنگین لازم هست بدانید

همه چیز در مورد واردات خودرو سنگین

خودروهای سنگین نقش پر رنگ و بسزایی در حمل و نقل و ترانزیت کشور دارند، روزانه کالاهای مختلفی به داخل کشور وارد می شوند که یکی از این موارد واردات خودروهای سنگین به کشور است، رانندگان و تجار برای اینکه از واردات خودرو سود ببرند باید با نکات و اصول واردات و ترخیص ماشین های وارداتی به کشور به صورت کامل آشنایی داشته باشند، در این مقاله آموزشی از تیم پرواترابر در رابطه با ترخیص و هر آنچه که درباره واردات ماشین های سنگین به کشور را باید بدانید بیان خواهیم کرد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات خود را در رابطه با واردات این ماشین ها افزایش دهید.

هدف و مزایای وارد کردن ماشین های سنگین به کشور!!

خودروهای فرسوده میزان آلایندگی که ایجاد می کنند برای محیط زیست پیرامون خود بسیار زیاد است، همچنین ناوگان حمل و نقل کشور آسیب می زنند؛ با افزایش سن این خودروها هزینه تعمیرات و نگهداری سرسام آوری را برای رانندگان ایجاد میکند و به طور کلی سراسر زیان و ضرر را برای راننده و ترانزیت کشور دارند!

کشورهایی که توان و تکنولوژی لازم را برای ساخت این غول های جاده ای را ندارند باید برای واردات ماشین سنگین اقدام کنند. واردات ماشین های سنگین و باری امری غیر قابل اجتناب می باشد چرا که همه کشورها برای انتقال کالا و محموله های مورد نیاز به این خودروها نیاز دارند. به همین دلیل، افراد زیادی در زمینه واردات خودروهای سنگین فعالیت می کنند.

کدام برندهای ماشین های سنگین مناسب واردات به کشور است؟

همانطور که در متن فوق اشاره کردیم کشورهای مختلفی در زمینه تولید و ساخت خودروهای سنگین در سطح جهان فعالیت می کنند. برخی از برندهای روز دنیا که با توجه به شرایط آب و هوایی کشورهای مختلف اقدام به تولید خودروهای سنگین می کنند عبارتند از برندهای اسکانیا، ولوو، داف، مان، ایسوزو و… هستند. همانطور که در جریان هستید بالاترین قیمت کشنده ها در ایران مرتبط به برندهای ولوو اف هاچ و اسکانیا می باشد. جدیدترین کشنده وارداتی اسکانیا، کشنده اس ۵۰۰ بود که در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود. همچنین جدیدترین کشنده ولوو  اف هاچ ۷۵۰ جفت دیفرانسیل می باشد که در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود البته قیمت اعلامی دچار تغییر خواهد شد باید برای استعلام قیمت های جدید با کارشناسان حرفه ای دیزلیران تماس بگیرید.

بهترین برند ماشین های سنگین جهت وارد کردن به کشور

همانطور که در بالا ذکر کردیم برندهای مختلفی وارد کشور شدند که جدیدترین مدل ها را در اینجا بیان خواهیم کرد. کشنده ولوو اف هاچ ۱۶ با قدرت موتور ۷۵۰ اسب بخار، اسکانیا سری اس ۵۰۰، کامیون اسکانیا پی ۳۸۰، کشنده اکس اف ۴۸۰ اسب بخار، کشنده های بنز آکتروس و آکسور، کشنده رنو تی ۴۸۰ اسب بخار جزو جدیدترین و برترین خودروهای وارداتی به کشور محسوب می شوند.

شرایط جدید و هزینه های گمرگی برای واردات ماشین های سنگین به کشور

طبق جلسه کمیسیون مجلس مصوب شد که رانندگان و مالکان ماشین های سنگین می توانند با پرداخت ۱.۵ درصدی هزینه گمرگی یک دستگاه خودرو سنگین را وارد کشور کنند. با تصویب این قانون اختیار وارد کردن ماشین سنگین از وارد کننده به خود رانندگان ماشین سنگین انتقال داده شده است. براساس این قانون افرادی می توانند خودروهای سنگین را وارد کشور کنند که راننده ماشین سنگین باشند یا کارت هوشمند سوخت دیزلی فعال داشته باشند، رانندگانی که پلاک فعال دارند باید خودروی خود را اسقاط کنند یا اینکه بفروشند تا بتوانند خودرو سنگین با قیمت ۱.۵ درصد حق گمرکی را وارد کشور کنند.

در مصوبات ۱۴۰۲ کمیسیون مجلس واردات خودروهای سنگین با عمر کمتر از ۵ سال می تواند انجام شود، در صورتی که واردات ماشین های سنگین در سال های قبل فقط برای خودروهایی مجاز بود که کمتر از سه سال کارکرد داشته باشند.

مراحل واردات و ترخیص خودروهای سنگین

مراحل واردات و ترخیص خودروهای سنگین را به صورت کامل در اینجا برای شما بیان خواهیم کرد.

اولین مرحله دریافت مجوز کالا به کشور و دریافت کارت بازرگانی می باشد.کارت بازرگاتی از مدارک مهم برای ترخیص ماشین به حساب می آید.

مرحله دوم: انتخاب کشور محل فعالیت

مرحله سوم: آشنایی با قوانین واردات و صادرات در کشور مبدا و مقصد

مرحله چهارم: انتخاب کمپانی معتبر

مرحله پنجم: تاجران با فروشنده یا همان کارخانه مادر به مذاکره بپردازند

مرحله ششم: برای حمل و نقل باید با یک شرکت در این زمینه قرار داد ببند تا جابه جایی ماشین های سنگین خریداری شده را انجام دهند.

مرحله هفتم: محموله وارد کشور می شود که باید کارهای ترخیص آن را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص خودروهای سنگین از گمرگ

برای ترخیص خودروهای سنگین از گمرگ باید مدارک زیر را، ارائه دهید.

-دریافت کارت بازرگانی

– دریافت مجوز خودرو سنگین از سازمان جامع تجارت و توسعه کشور

– گرفتن کد ثبت سفارش

-دریافت مجوزهای متنوع از ادارات گوناگون

– دریافت قبض انبار

-گواهی ترخیص ماشین سنگین

-گرفتن بارنامه محموله ماشین سنگین

-دریافت فاکتور محموله با مهر و امضاء فروشنده

– پکینگ لیست

– گواهی مبداء

– بیمه نامه برای ماشین های سنگین

نتیجه گیری

در این مقاله همه چیز درباره واردات خودروهای سنگین را بیان کردیم. برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترانزیت کشور باید خودروهای سنگین جدید را وارد کشور کنیم. یکی از برندهای موفق با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، استهلاک پایین و آلیاژ عالی متعلق به برندهای اسکانیا، ولوو و… می باشد. یکی از مسائل مهم در واردات خودروهای سنگین داشتن کارت بازرگانی است. هزینه گمرگی که به رانندگان تعلق می گیرد ۱.۵ درصد می باشد. در مصوبه جدید حتی خودروهایی با عمر زیر ۵ سال را می توانید وارد کشور کنید. مراحل ترخیص را به صورت جز به جزء به شما توضیح داده ایم. برای خرید انواع خودروهای سنگین وارداتی با کارشناسان فروش مجموعه بزرگ پرواترابر، با بیش چند دهه فعالیت در زمینه خرید و فروش خودروهای سنگین تماس بگیرید.

پیام بگذارید

پرواترابر کلیه حقوق محفوظ است.